suplementy diety

Suplementy diety

Coraz większą popularnością cieszą się suplementy diety. Eksperci twierdzą, że suplementy diety mogą spełniać wiele pozytywnych ról, ale jak zawsze trzeba zachować zdrowy rozsądek przy ich przyjmowaniu. Przede wszystkim możemy liczyć na przyśpieszony proces oczekiwanego efektu, ale również poprawić swoją witalność i zdrowie. Warto jednak pamiętać, że nie każdy może takie produkty przyjmować. Zawsze należy zapoznać się z ulotką lub  dla pewności spytać lekarza rodzinnego bądź farmaceutę. Producenci oferują na rynku różnorodne suplementy dla zdrowia. Największą popularnością cieszą się te, które mają wpływ na zdrowie i witalność.

Jedne z najchętniej kupowanych suplementów dotyczą poprawy wyglądu skóry, włosów i paznokci. Nie wiele mniejszym powodzeniem cieszą się również suplementy wspomagające proces odchudzania lub uprawiania sportu. Nie można jednak zapomnieć, że suplementy diety nigdy nie zastąpią nam wartości odżywczych, które zawarte są w jedzeniu. Zdrowe produkty odżywcze są niesamowicie ważne podczas uzupełniania brakujących witamin. Produkty odżywcze dostarczają nam najwięcej cennych witamin i środków odżywczych.

Wzrost zainteresowania suplementacją wywarł ogromny wpływ, na rynek sprzedaży sprawiając, że w łatwy sposób możemy kupić suplementy w sieci. Niewątpliwie dużą popularnością cieszy się taka sprzedaż, gdyż bez wychodzenia z domu możemy przejrzeć dostępne produkty i zamówić to, czego potrzebujemy. Często suplementy diety w sieci są nieco tańsze niż te dostępne w sklepach stacjonarnych.

Podsumowując, warto, jest wspomagać się dostępnymi suplementami, jednak robić to z rozwagą i nie zapominać również, że produkty odżywcze są mimo wszystko bardzo istotne.

 

kawa z ekspresu

Kawa – zdrowa czy niezdrowa?

Miliardy osób na całym świecie swój dzień rozpoczyna od filiżanki kawy. Zawarta w kawie kofeina powoduje pobudzenie ośrodkowego układu nerwowego. Organizm rozpoczyna wchłanianie kofeiny już w kilka minut po wypiciu kawy, najlepsze działanie ma ona jednak po upływie 3-4 godzin od wypicia. Należy jednak pamiętać, że kofeina jest substancją toksyczna i częste picie kawy może wywołać nieprzyjemne w skutkach dolegliwości takie jak:

  • symptomy niestrawności
  • zaburzenia snu
  • szybsze bicie serca
  • obciążenie wątroby
  • podwyższone ciśnienie
  • kofeina może uszkodzić płód
  • zmiany nowotworowe
  • podniesienie poziomu cholesterolu
  • wypłukiwanie magnezu i wapnia z organizmu
  • bóle i zawroty głowy

Lekarze bardzo często przestrzegają przed nadmiernym piciem kawy. Norma dla każdego jest inna. Stanowczo nie zaleca się picia więcej niż 6 filiżanek kawy dziennie. Osoby cierpiące na wysokie ciśnienie, choroby nerek i serca nie powinny wypijać więcej niż jedną filiżankę kawy dziennie.